Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

Χρειαζόμαστε την οικογένεια; Υπάρχει κρίση στο θεσμό του γάμου;


Για αιώνες, ο γάμος ήταν συνυφασμένος με την νόμιμη σεξουαλική ικανοποίηση. Αλλά, αυτή έχει, τουλάχιστον στο δυτικό κόσμο, προ πολλού αποσυνδεθεί από το γάμο, με τη λεγόμενη σεξουαλική επανάσταση. Έτσι, σήμερα μπορεί να επιδιώκεται αυτόνομα, χωρίς να απαιτεί καν την δημιουργία οικογένειας. 
Το γεγονός αυτό, με τη σειρά του εμφάνισε μια σειρά από δυσμενείς συνέπειες. Και συγκεκριμένα: επέφερε μείωση των γεννήσεων, στοιχείο το οποίο αδυνατίζει την οικογένεια.
Η αυτονόμηση της σεξουαλικότητας από τον γάμο, καθυστερεί ηλικιακά το γεγονός του γάμου, με αποτέλεσμα να επιδεινώνει αλυσιδωτά το δημογραφικό πρόβλημα. 
Μια άλλη ανάγκη, που ικανοποιεί ο γάμος ,είναι η συντροφικότητα. Σήμερα, πολλοί συνάνθρωποί μας δεν θεωρούν απαραίτητο, να κάνουν γάμο, για το σκοπό αυτό. Η συντροφικότητα εξυπηρετείται για κάποιους με περιστασιακές σχέσεις, και για άλλους με συμβίωση χωρίς γάμο και δεν απαιτεί καν δέσμευση. 
Έτσι, υποσκάπτεται ο θεσμός της οικογένειας, γιατί αυξάνεται η πιθανότητα να διαλυθεί μια τέτοια σχέση, και μειώνονται οι πιθανότητες να αποκτηθούν παιδιά από περιστασιακές σχέσεις ή από συμβίωση. 
Θεμελιώδες κίνητρο της συντροφικότητας, ο έρωτας, αλλά όπως αντιτείνουν κάποιοι σήμερα μπορεί να βρεθεί και στη ολοένα εξαπλούμενη ομοφυλοφιλία. Η αύξηση του αριθμού των ομοφυλοφίλων μειώνει τον αριθμό των γάμων. 
Σαν σύνοψη των παραπάνω, τίθεται το ερώτημα, που υποβάλλουν όλο και συχνότερα οι νέοι άνθρωποι, με ειλικρινή απορία «Γιατί να παντρευτούμε; Ή, αν παντρευτούμε γιατί να κάνουμε παιδιά; Ή, αν κάνουμε παιδιά γιατί οπωσδήποτε με την σύντροφό μας;». Τρία καυτά ερωτήματα, τα οποία θέτουν υπό σοβαρή δοκιμασία την οικογένεια, όπως την γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Πολύ συχνά βέβαια, κάτω από αυτά τα ερωτήματα, υποκρύπτονται κακές εμπειρίες από τη γονεϊκή οικογένεια, οι οποίες φυσικά αποθαρρύνουν τον γάμο. Συνέβησαν βέβαια σαρωτικές αλλαγές, στο διάβα των χρόνων, που επέδρασαν δραματικά στην φυσιογνωμία της οικογένειας. 
Την αγροτική εργασία, αντικατέστησε η απασχόληση κάθε μέλους της οικογένειας σε διαφορετική εργασία. Η φροντίδα των ηλικιωμένων ανατέθηκε στις ασφάλειες ζωής, στους οίκους ευγηρίας, στις οικιακές βοηθούς. Συνεπώς, δεν υπάρχει πια το «γηροκόμι» σαν λόγος τεκνογονίας. 
Η απόκτηση παιδιών είναι δυνατή πλέον με εξωσωματικές τεχνικές, χωρίς καν την ανάγκη συντρόφου. Η τεχνολογία εξαλείφει το άγχος να προλάβει κανείς την γόνιμη ηλικία, επομένως δεν βιαζόμαστε.
Ακόμα, το επιχείρημα ότι μόνο μέσα στην οικογένεια ανατρέφονται σωστοί άνθρωποι, κι αυτό έχουν προσπαθήσει να το ανατρέψουν, με διάφορους εναλλακτικούς τρόπους οικογένειας.
Αν όλα αυτά μας φαίνονται μακρινά ή τραβηγμένα, φαίνεται πως η ρουτίνα του καθημερινού μας αγώνα, ή η μη πληροφόρησή μας, μάς έχουν κρατήσει μακριά από την αιχμή των εξελίξεων. 
Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, η οικογένεια πλήττεται από όλες τις διαχρονικές αλλαγές και τα πανανθρώπινα προβλήματα. Η ανεργία φέρνει τη φτώχεια στην οικογένεια και όχι σπάνια, την ψυχολογική αχρήστευση του αρχηγού της. Η ενδοοικογενειακή βία, η σωματική και σεξουαλική κακοποίηση, η κάθε είδους εξάρτηση επιβουλεύονται την ακαιρεότητα της οικογένειας.
Η άλογη χρήση της τηλεόρασης και του διαδικτύου επιφέρει την αποξένωση και την ψυχρότητα στις ανθρώπινες σχέσεις, οδηγεί σε εμπορευματοποίηση του συναισθήματος, και δρα διαλυτικά επάνω στον ιστό της οικογένειας. 
Η μοιχεία, στις μέρες μας, διευκολύνεται και προωθείται με άπειρους τρόπους. Μερικές από αυτές τις σχέσεις, ξεκίνησαν σαν περιστασιακά παιχνίδια στο διαδίκτυο για να καταλήξουν σε διάλυση της οικογένειας και σύναψη νέου γάμου.  
Ακόμη και εκείνοι που επεμβαίνουν, με σκοπό να αποτρέψουν τη ρήξη ανάμεσα στα μέλη μιας οικογένειας (γονείς, συγγενείς και φίλοι) συχνά κάνουν περισσότερο κακό από καλό, παρά τις καλές τους προθέσεις. Άλλοτε κάνουν τον δάσκαλο αφ’ υψηλού, και χωρίς κατανόηση, άλλοτε ενεργούν άθελά τους διχαστικά, και άλλοτε έχουν ιδιοτελή κίνητρα εξουσίας και ελέγχου πάνω στα μέλη της συγγενικής ή φιλικής τους οικογένειας. 
Το δύσκολο είναι να υπάρξει σωστή οικογένεια. Το μόνο εύκολο είναι να πληγωθεί βαριά, απ’ όσα αναφέραμε, και δεν είναι και λίγα!
ΠΗΓΗ: εδώ

0 σχόλια:

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! ΠΕΡΙ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! ΠΕΡΙ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

ΛΥΧΝΟΣ TV-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ

ΛΥΧΝΟΣ TV-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ

ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΑ 2022-2023

ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΑ 2022-2023
ΕΛΑ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ...

ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΓΑΠΗΣ

ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΓΑΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΦΙΛΩΠΤΩΧΟ ΤΑΜΕΙΟ

Blog Archive

Από το Blogger.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Δώσε ζωή...

ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

Translate